Sporda ve Yaşamda Stres

Yaşamın en büyük etkeni stres olarak görülmekte. Sporla sağlığımızı kazanırken stresle kaybettiğimiz maddi ve manevi zararlar edinmekteyiz.

Sporcunun türbinden ve çevresinden etkilenip agresifleşmesi oyun kurma becerisinin kaybolması.

Strese girip bilardo oyununda dahi vuruşlarda etkisizleşmesi baskette sayı yapamaması veya hayatta hiç olmayacak işleri yapması.

Günün stres altında geçmesi sağlığını ve ilişkilerde bozukluk ortaya çıkmasına neden olmakta.

Bu gibi olaylar karşısında bazı doktorlarımızın tedavi tavsiyelerinden alıntı yaparak sizlerle stresimizi paylaşmayı düşündüm.

1)Öfkenizi dizginlemeyi öğrenin: Spor yaparak, duygularımızı zaman zaman dışa vurarak, bazen de bunlarla dalga geçerek gerginliğinizi azaltın.

2)Kaslarınızı gevşetin: Günün sonunda vücut derecesinden 1-2 derece yüksek olan küvette 15 dakika yatın veya ılık bir duş alın. Masajı deneyin, işe yarayabilir mi tetkik edin.

3)Dik oturun : Bu nefes almanızı kolaylaştırır.

4)Nefesinizi tutun, doğru nefes almayı öğrenin: Bu teknik 30 saniyede rahatlamanıza yardımcı olur. Derin bir nefes alın ve içinizde tutun. Ellerinizi parmak uçlarınızı birleştirerek itin. 5 saniye bekleyin ve ellerinizi gevşetirken nefesinizi yavaşça bırakın. Rahatlayana kadar bu hareketi 5-6 kez tekrarlayın.

5)10 dakikalık bir gündüz tatili yapın: Sadece gözlerinizi kapatın, derin bir nefes alın ve kendinizi deniz kenarında düşleyin. Güneşin sıcaklığını hissedin. Dalgaları dinleyin. Havadaki deniz kokusunu içinize çekin. Kendinizle stres arasına biraz mesafe koyun. Günde birkaç dakika sürebilir ‘tatil araları’ size çok yardımcı olabilir.

6)Koklayın: Masanızda güzel kokulu bir limon veya odanızda etrafa hoş kokular saçan bir mum bulundurmak sinirlerinizi yatıştırabilir.

7)Ayağınızı yorganınıza göre uzatın: Gelirinizin üzerinde bir yaşam tarzı stresinizi arttırarak hastalanmanıza neden olabilir.

Paylaş
Önceki İçerikKELEBEK
Sonraki İçerikFıkra

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here